Tuesday, July 16, 2013

HIJAB

hari pertama berhijab, bwk my lovely daughter and my pretty niece jln2 di mahkota parade, melaka :)

semua pic yg tak pakai tudung akan saya buang satu persatu sbb insyaallah saya akan terus memakai tudung selama-lamanya. saya masih baru memakai hijab (3 hari yg lepas dr tarikh saya update blog ini). image at add gadget sudah pun saya delete tetapi masih ada lagi pic yg lain masih belum saya sempat utk membuangnya. i'm sorry and harap sokong keputusan yg saya buat ni. alhamdulillah moga Allah s.w.t memberkati kita semua.

Tuesday, June 11, 2013

I'm at library uitm lendu

while waiting for the finance class at 3.30pm, i lepak2 dulu kt library uitm lendu ni. you know how much im bored rite now?? like i wanna kill myself you know! boredom hitting me. sigh~

Friday, August 24, 2012


i love this shirt so much
raya ketiga with my mum

RAYA PERTAMA: MAROON KEBAYA

RAYA KEDUA: RED KURUNG PAHANG

ONE DAY BEFORE RAYA: HANDMADE CURL

A FEW DAY BEFORE RAYA: ^^

Wednesday, April 04, 2012

boring like hell!

hari ni nak upload gambar je sbb tak tahu nak update apa. padahal dlm hati tgh panas gila but wht can i do. malas punya pasal so chowww!

Sunday, February 12, 2012

Berbaju Kebaya :)

Hye peeps!
Happy Monday yaw!
as universiti student, all of us know that every monday we are compulsary to wear formal attire.
and for today (13 FEB 2012) , i am wearing baju kebaya :)
hehehe.
before this banyak kali je pakai baju ni but i feel lil bit special today coz i make sanggul dekat rambut i ni. ^___^v
rasa macam gadis melayu terakhir pulak.
*okay yang ni betul2 perasan -.-"
alrite, bye yaw!
#no related at all with that kind of pic yang dekat atas ni. thats not my self. just wanna show you how was that baju kebaya bagi sesiapa yang tak tahu :)

Friday, February 10, 2012

SAME TASTE :D


see, our baseball shirt sama kan?? :D
hehehe. 
sehati sejiwa :p
*puihhh
takde lah. aku dah beli baju tu lama dh.
aku mmg ada byk baju baseball.
then si mamat poyo ni sibuk nak baju yang sama jugak.
so aku beli kan jelaaa.
fyi, aku skrg dh jadi dealer baju baseball :)
ramai yang mintak aku tolong beli kan baju tu sbb dorg ckp kalau dorg cari tak jumpa2 pun. -.-
*haishhh, aku kalau masuk Bukit Bintang tu nampak je bersepah2 baju ni, korg cari pakai lutut ke? -,-"
apa2 pun aku suka baju ni :)

Monday, September 19, 2011

SAYA HARAP AWAK BACA NI. SAYA NAK AWAK TAHU ISI HATI SAYA SEKARANG. SEBAB SAYA TAK AKAN CARI AWAK LAGI. :'(

bila awak dah pergi dari hidup saya, tetibe saya suka colour favourite awak, HIJAU~
saya benci bau asap rokok,tapi saya rindu bau strawberry pine awak.
saya tak suka tak suka naik motor, tapi sekarang dah takde org nak bawak saya naik motor lagi.
dulu sana sini saye pergi ada awak, tapi sekarang sana sini saya sorang2.
saya nak cincin yang saya buang tu balik, jari saya tak selesa takde cincin tu.
cincin tu hadiah hari jadi saya yang awak bagi, awak beli kat sarawak. mana saya nak dpt cincin mcm tu lagi.
handphone saya tak berbunyi lagi. sebab awak dah takde utk call and text saya lagi.
saya benci awak marah2 saya, sekarang saya rindu semua tu.
awak suka control saya, sekarang saya tak tahu apa yang saya patut buat dan apa yang saya tak patut buat.
awak akan hantar saya balik, awak akan hantar saya pulang.
awak tak penah biar kan saya balik melaka sendiri setakat ni. gaduh2 macam mana pn awak tetap dtg untuk hantar saya. tapi sekarang awak bukan milik saya lagi dah dan awak tak boleh nak hantar saya sana sini mcm dulu lagi.
saya tak nak pukul2 awak lagi, saya tak nak sepak awak lagi, saya tak nak tumbuk awak lagi.
awak pergi dari hidup saya ni pun dah cukup mengubah hidup saya sepenuhnya.
ini bukan diri saya yang sebenar jika hidup ini tanpa awak.
saya tak kan contact awak lagi sebab saya tahu awak benci saya sangat2 sekarang ni.
saya tak kan sesekali ganggu life awak lg lepas ni sebab saya tak nak awak sakit hati dengan saya lagi.
awak cakap jiwa awak tersiksa bila saya tak ada dengan awak kn? awak cakap saya buat jiwa awak tersiksa kan? okay, saya tak kan kacau hidup awak lagi.
biar lah semua yang saya rasa ni saya simpan sorang2, bukan untuk di kongsi dgn awak mcm dulu2 lagi.
SAYA SAYANG AWAK MOHAMAD ASRAF AFFIN~
SAMPAI MATI SAYA SAYANG AWAK!

Tuesday, August 23, 2011

STUDY SMART AND STUDY HARD HANNA

final dh nk dekat tp aku study mcm pfffffftttt je! rasa mcm ta cukop lg arh ape yg aku study skrg nie. mcm  tah laaa. its hard to describe by words. anyway, rasa mcm ta bole nk score pn ada ni especially account. gilaaa lahh sampai skrg satu ape pn aku ta phm. yee, mmg btol dlm class aku bole buat, nmpk mcm aku pandai je account kn kn? sbb ada buku dpn mata boleh lahh.. aku ikot je sebijik2 dlm buku tu punya contoh. abes kalau takde buku time exam final nanti mcm mana?? apa aku nk buat? apa aku nk jwb? haihhh, mmg laa kne ingat segala format and formula dlm account tu tp mslh nye byk sgt! wtf! otak aku ni bukan machine yg boleh ingat dua benda sakali gus! account = ayat2 dan nombor2! jadi mcm bodoh lahh aku nk kne ingt dua bnda yg berbeza dlm satu masa. mcm science dulu susah2 gk tp at least kene hafal ayat2 je, takde number pon! math pn sama, kne hafal formula je, number je ade. takde ayat2 pon! ni account mcm shitttt lahh senang cite. cm gampang giler lahhh!!!!! arggggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!

Thursday, August 18, 2011

I REALLY MISS YOU ASRAF AFFIN !


LAMA TAO TAK TAK BALIK RUMAH , TAK JUMPA FAMILY, TAK JUMPA MY LOVELY NIECE: PUTRI NAKAL AND COMEL TUH. HAIHHHH -,-" RINDU SGT KT KORG DOWH! *RASA NAK NANGIS JE SKRG TAW, HUHU... FOR YOUR INFORMATION, AKU BARU SEKALI DPT BUKAA PUASE DGN FAMLY TP TU PN TA CUKOP SUME ORG ADE, JUST MY MUM AND SIS JE ADE TIME TUH. NI SUME TAK BALIK2 RUMAH SBB RASA PENAT NAK BALIK EVERYWEEK LIKE BEFORE THIS. *BULAN PUASA PULAK KN.... TP DI SEBAB KN AKU TAK BALIK JUGAK LAA OTAK AKU JD JEM STUDY KT SINI. MAKIN LAMA STUDY MAKIN SUSAH, *I HATE TO STUDY ACCOUNT ACTLY!! SUSAH WEYH SAMPAI PENING KEPALA AKU NAK BELAJAR SUBJECT NI LG. HUH. DAH TENSION DGN ACCOUNT SO BYK ASGMNT BOUT ACCOUNT AKU TINGGAL KN AND BIAR MCM TU JE TAK BUAT2. *TEROK DOEEE!! NOW DH TENSION PASAL TA BOLE NK FOCUS STUDY, SO PHM2 LAHHH APE LAGI. SEGALA TOXIC DI PEROTTT KELUAR DI MUKAAA. HAIHHHH, *MISS "JER" KECIK2 TUMBUH DI DAHI-________- HMM, TAPI TAKPE ESOK NAK BALIK DH AND WEEKEND NAK GI SHOPPING WITH MY LOVELY SISTER AND MY BELOVED BOYFRENNNNN, WEEEEE~ HEHEHE. EXCITED YAW! K THATS ALL, KBAII!

Sunday, June 19, 2011

all about him !

ASRAF AFFIN ?????
-degil
-keras kepala
-kuat marah
-manja
-caring
-funny
-GILERRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!
-baik
-jahat
-sgt2 lah penyabar
-HANDSOME!
-ada DSLR (D90)
-anak 1st
-cucu 1st
-ada twin
-romantic

Tuesday, May 17, 2011

its happen on my birthday!

Okay lah. Hari ini hari aku. Hari jd aku. Tpt pkol 12 mlm td,dgn pantas nye aku guna hot-tix sbb nk on9. Tetbe affin call ckp nk dtg rumah. ;)) dgn happy nye aku ckp OKAYYY! Tak lame lps tu boyfren saya ni sampai la kt rumah dgn ejat. Pkol 12 lbey dia sampai. Kitorg pergi mkn. Aku tk mkn la sbb tk lapa pn. Time mkn,affin dh start touching2 dh bout aku dh nk pegi stdy ni. Dia ckp nanti aku pndg jntn len,pegi kt boy len la. Ejat lak siap tunjuk kt ak lg pic kwn dia yg ensem tu kt affin. Haihhh,affin apa lg.. Touching tak ingt lah! -,-' lps dh mkn,kitorg lpk kt rumah. Time tu ktorg dh start gadoh dh bila affin tk dpt jumpe num boy yg ada kt hp ak ni. Dia bising2 nk tengok num maxis ak. Ak xnk la bg sbb kaka aku tgh guna. Free call,phm2 lah. Dia dh bsing2 last2 aku bg jugak. Dh bg,aku ckp amek la num maxis ak tu bwk balik rumah dia. Dia nk amek dh,then aku mintak num maxis dia pulak. Dia tk nk bg. Tah apa yg dia tkot sgt tah. Bkn aku nk mrh dia pn. Aku nk pakai num dia bpe hari je b4 aku g stdy. Dia dh kcoh2 tk nk bg. Aku da bengang aku patah kn num cpl kitorg. Hah,tao pn kau bengang kn. Aku dh warn awal2 jgn cbr aku. Skg num cpl kite dh tkde aku pth kn. Tao lak kau ckp "tak sayang ke num kita ni? Num ni dh lama tao tak!" yes,aku syg sgt2 num kita tao! Syg mcm ak syg kau jugak! Phm! Tp kau tak phm2 lg perangai aku mcm mana! Kalau aku ckp nak,aku nak jugak!! Jgn pakse ak buat benda bdoh! Last2,aku bla mcm tu je balik rumah tanpa salam kau. Muka kau lak dh serabot aku tengok haa. Ksian kau en? Haha. Kau pn dh grk balik naek mto,then kau call suro aku kua. Hee. Dia dtg rumah aku balek nk bg sim dia! ;D time tu tersenyum lebar aku dpt apa yg aku nk. Hi3. Tp yg tk best nye, dua2 num aku, maxis n celc0m dia amek. Mak aiii. Tk beragak bt0l! Dh la aku dpt 7hari free call n sms,ada hot-tix-intrnet lg,sdap je dia amek! Huh. Apa2 pn, aku nk ckp SORRY sbb aku pn tk tao asal aku mengade2 sgt mlm td. Kau dtg jaoh2 time bfday aku,tp aku buat kau mcm 2. Sorry affin. :( dia balek pkol 4 pg mcm tu.tp pg td affin ada call. Dia ckp "happy birthday syg. Hope hubungan kita kekal sampai bila2." <3 aminnnn...

Sunday, May 15, 2011

THIS IS PRE-WEDDING!


okay, first i nak cakap i dah lame sesgt tak update this blog. actly, i am not an active blogger.  :(
soon i dah nak masuk study dah, dekat UiTM MELAKA , i'm taking dip in bussiness studies. wooooaaaahhhh,mcm tak percaya kn kn ? tp ni lah satu2 nye peluang yang i dapat. memandang kan SEMUA ORANG SGT2 MEMBANTU I BUAT MASA NI, *my aunty2,uncle2,and all laahhh. so i must do the best for them and for sure untuk diri i sendiri lah kn. *berkobar2 nye rasa. HAHA. tp satu je yg i takot,if ta dpt score nanti. makcik2 i dh lah tolong i mcm2 nie so I RELLY DONT KNOW WHAT TO SAY :'(
okay lahhhh, tujuan this time update this blog is to show you guys my picture last weekend. kami photoshoot di taman layang2 @selayang. ni lahhh last i keluar photoshoot before i pergi study di melaka. see it and hope everything will be fine with you, thanks :)

















Thursday, May 05, 2011

DI TERIMA MASUK KE UITM !



Semakan Keputusan Permohonan Kemasukan ke IPTA Sesi Akademik 2011/2012
Program Pengajian Lepasan SPM/Setaraf

NO. KAD PENGENALAN / MYKAD : 930517145394
NAMA : NURFARHANA BINTI NORAZLAN

TAHNIAH!

Anda telah berjaya ditawarkan program pengajian seperti berikut :
E2220 - DIPLOMA PENGAJIAN PERNIAGAAN
 
UNIVERSITI TEKNOLOGI MARA (UiTM)

CATATAN :
  1. Calon boleh mencapai Surat Tawaran melalui Laman Web IPTA mulai 07 Mei 2011 dan calon WAJIB mengesahkan SETUJU TERIMA TAWARAN sebelum 14 Mei 2011.
 
 
 
 
just copy and paste je for sharing my happiness thing!!

Tuesday, March 22, 2011

HEY , SPM RESULT I GOT 7A AND 2B !

THIS SUCH A GREAT THING THAT I EVER HAD ! 
SPM RESULT BOLEH DPT 7A AND 2B.

















AND YG YG DPT A LAK TUH SUBJECT YG AKU TAK PENAH BYG KN BOLE DPT TERUTAMA SEKALI SCIENCE AND SEJARAH. SEJARAH LAAHHHH SUBJECT YG AKU SELALU FAILED. AHAHA. TP SGT2 BERSYUKUR ALHAMDULILLAH AKU DPT KEPUTUSAN YG BAGUS MCM NIE ! ALHAMDULILAHHHHHHH. INSYAALLAH AKU AKAN BELAJAR DGN BERSUNGGUH2 NANTI AND HOPE NIAT BAIK AKU NK PAKAI TUDUNG NANTI TUHAN MAKBUL KAN. NIAT NK APPLY UIA,HARAP2 TERCAPAI!!! AMINNNNNNNNN~